Kasper Øverby - Norgesmester - 2019

Postet av Skedsmo Bryteklubb den 5. Feb 2019

2.februar gikk norgesmesterskapet i bryting for senior av stabelen i Oslo. Arrangørklubben Sportklubben av 1909 gjennomførte et flott arrangement med mange spennende kamper der totalt 79 utøvere konkurerte på matta.  4 brytere fra Skedsmo Bryteklubb stilte på NM.  Ungutten Kasper Øverby stilte i vektklassen 55Kg. Denne gangen møtte kun to deltakere i denne klassen og Kasper var dermed direkte klar for finalen mot Christoffer Andresen fra Halden Atletklubb. Dette ble en svært spennende og jevn kamp. Øverby fikk i siste omgang det siste og avgjørende poenget og sikret med det sin første gullmedalje i senior NM. Kasper er 15 år og ble med det den yngste fra klubben som har tatt norgesmestertittelen i seniorklassen.

Kasper er nummer 4 i rekken med norgesmerstittelen i klubben. Det er hele 10 år siden  Henriette Slåttum tok hjem forrige gullmedalje for klubben hvor hun tok gull i 2008 og 2009. Tidligere har Kristian Lian tatt norgesmestertittelen i 1996 og 1997 mens Roy Bymann vant i 1998. Det skjer mye positivt på alle plan i klubben med flere utøvere som er klare for å representere landslaget i internasjonale stevner i tiden fremover.  Klubben har en svært god bredde med små og store brytere på alle nivå. Alle er de stolte av å bryte med  “de 3 hester” på brystet, inspirert av Skedsmos kommunevåpen.