Bryteskole (7-9 år)

Vis kart

Vi starter Bryteskole for barn som ønsker å lære seg bryting.

Onsdag kl: 18:00 - 19:00 (Første trening: 31.08.22)

Vi har som målsetting å tilby barn en allsidig og bryterelatert trening.

Hovedmålet med treningen er å styrke koordinasjon, motorikk og bevegelighet via målrettetede øvelser og lek. Det skal være positivt og moro og være på trening hos Skedsmo Bryteklubb.

Med bryting trener vi barna styrke, selvkontroll og koordinasjon i et aktivt og sosialt miljø. Elevene skal lære totalt seks grep, tre grep i stående- og tre grep i parterebryting. Ved siden av greps- og enkel kamptrening legger vi også vekt på lek og moro. Bryteskolen gir oss rekruttering til idretten men passer også godt til de som allerede går på de typisk større idrettene som fotball og håndball. Her er bryting en flott supplering!

Vi øver på og lære 3 grep stående og 3 grep i parterre.

Brytegrepene er:

- Rulle, grep fra parterre.

- Dobbelt undertrekk, grep fra parterre.

- Mare, grep fra stående

- Hodefall, grep fra stående

Itillegg så vil det bli akrobatikk og lære å stå som en bryter.

Deltagelse på bryteskolen krever innmelding i Skedsmo bryteklubb som koster kr. 50,- og vil bli fakturert etter oppstart.