Skedsmobryter i nasjonal lagkamp for kvinner

Postet av Skedsmo Bryteklubb den 16. Jun 2016

Viktoria Øverby (12 år) deltok lørdag 11.juli i 48 kg-klassen for lag SØR/ØST i nasjonal lagkamp for kvinner som gikk av stabelen på Fisketorget i Fredrikstad.

Det var et flott utendørs arrangement med masse bra bryting. På kvinnesiden stilte det to lag, Nord og Sør/Øst. Victoria møtte Norges junior landslagsutøver i 44/48 kg, Ramona Eriksen (20 år). Hun gikk inn med godt pågangsmot, forsvarte et angrep på bein og klinket til med et hodefall. Motstanderen var dessverre (og som forventet) sterkere samt mer rutinert og klarte å komme seg ut av fallpresset. Viktoria tapte senere kampen på fall. Veldig moro at jenter fra Skedsmo BK får slike muligheter, og sporty av Viktoria å ta denne utfordringen på strak arm. Håper dette fungerer som motivasjon for resten av jentene i klubben. Ønsker også å nevne Hedda Kvåle som stilte opp som supporter og var en eksemplarisk god lagvenninne denne dagen.

Nå gjenstår det noen dager med trening før de fleste tar en liten velfortjent sommerferie.

God sommer alle sammen!

Hilsen jentetrener Lisa