Minneord Bjørn Magne Slåttum

Postet av Skedsmo Bryteklubb den 13. Okt 2015

I dag 13/10-2015 tok vi et siste farvel med Bjørn Magne Slåttum i Stahlsberghagen kapell. Et fullsatt kapell fulgte Bjørn i en stemningsfull seremoni helt i hans ånd.

Fredag 2. oktober fikk vi den ufattelig triste og uventede beskjeden, om at Bjørn var gått bort.

Bjørn var en person det var lett og like. Smilende, positiv og kjapp i replikken. Jeg blei alltid i godt humør når jeg snakket med Bjørn.

For ca, 15 år siden kom Bjørn og Henriette innom trenings lokalet hos Skedsmo Bryteklubb for å se om bryting kunne være en alternativ trening for friidretts karrieren hennes. Bjørn og familien blei raskt en viktig del av miljøet i klubben vår. Slik startet kontakten mellom oss to, våre familier og Skedsmo Bryteklubb.

Nå var det slik at Henriette var eneste jente og det var litt upraktisk. Det blei ganske kjapt Henrik som ble kallenavnet hennes. Bjørn syntes det var heilt greit.

Vi fikk etter hvert også Bjørn med på treningene våre . Som tidligere hockey keeper for Vålerenga så sa han ikke nei til en utfordring.

Bjørn var et Ja menneske, pliktoppfyllende og engasjert. Tok han på seg en oppgave så blei det gjort. Varetelling, flyttejobber og stevner, han var med.

Han har vært med på å arrangere Skedsmo Cup og flere NM. Når Bjørn stilte opp så var heller ikke Henriette og Mette langt unna.

Utallige timer har vi tilbrakt på tribuner sammen i idrettshaller både i inn og utland. Var det stevner hvor en av oss ikke var tilstede så var det oppdatering på SMS når Henriette eller Kim -Idar gikk kamper. Det var idrett, barna og familiene som var fellesnevneren vår og vi hadde mange gode samtaler etter hvert som behovet var der.

Som far og ektemann så var Bjørn en som var tilstede med hele seg. Utrolig tålmodig, engasjert, omsorgsfull og tilstede. Han fikk ting til å skje.

Bjørn etterlater seg et stort tomrom hos oss alle som var så heldig å få bli kjent med han, og våre tanker går i dag til Mette, Henriette og hans nærmeste familie.

Takk for alt du ga og alle de gode minnene vi sitter igjen med.

Vi lyser fred over hans minne.

Ole-Willy Molnes

Skedsmo Bryteklubb